Ruchoma Baza Obsługowa

ruchoma baza obsługowa RBORUCHOMA BAZA OBSŁUGOWA: jako pierwsi i jedyni na polskim rynku wprowadziliśmy nowatorskie, w pełni samodzielnie zaprojektowane i wykonane przez właścicieli firmy, laboratorium na kółkach. Nowa jakość w zakresie obsługi statków powietrznych w Polsce. Ruchoma Baza Obsługowa to kompletnie wyposażone mobilne laboratorium diagnostyczno-badawcze. To my, niezależnie od stanu technicznego śmigłowca lub samolotu, czy panujących warunków atmosferycznych, docieramy do klienta w dowolnym miejscu i czasie. Klient musi zapewnić nam jedynie miejsce do zaparkowania.

Na platformie klasycznych samochodów dostawczych (obecnie na wyposażeniu posiadamy trzy samochody), zainstalowaliśmy nowoczesną aparaturę pomiarową umożliwiającą sprawdzenie instalacji i sprzętu bezpośrednio na statku powietrznym.

ruchoma baza obsługowa RBOBogate wyposażenie samochodu serwisowego pozwala na wykonanie dowolnych prac obsługowych: wymontowanie, przegląd lub naprawę całego układu napędowego razem z układem przeniesienia mocy, testowanie modułów awioniki bez potrzeby dostarczania go do warsztatu. RBO posiada własne zasilanie z jednoczesną możliwością podłączenia do sieci energetycznej. W przypadku braku takiej możliwości (np. przegląd śmigłowca odbywa się w przygodnym miejscu pozbawionym jakiejkolwiek infrastruktury), RBO przewozi własny agregat prądotwórczy o mocy 6,5 kW. Zapewnia on napięcie dla systemu wszystkich testerów w RBO do agregatów Sokoła i Mi-2, a zarazem daje też napięcie dla śmigłowca, dzięki czemu jest możliwe naładowanie akumulatora maszyny. Jak już zostało wspomniane, testery na pokładzie RBO umożliwiają przetestowanie poprawności działania każdego elementu awioniki na pokładzie danego śmigłowca, w tym na przykład systemu radionawigacyjnego VOR, czy 6-kanałowego odbiornika nawigacji satelitarnej GPS.

Dodatkowo system na RBO posiada dedykowany program komputerowy, który zapewnia symulację pracy dowolnego testera, np. testera dla VOR albo oscyloskopu. Pozostałe wyposażenie i narzędzia są przewożone w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni ładunkowej w tylnej części pojazdu, do której dostęp jest poprzez tylne drzwi. Zamontowany jest tam specjalna wciągarka – także autorska konstrukcja, która ułatwia załadunek i rozładunek skrzyni z narzędziami, czy też wózka hydraulicznego.